פתרונות מיגון אש, טיח נגד אש ומיגון פלדה – יתרונות בטיחותיים

אין ספק שבטיחות היא דבר ראשון, היא מעל כסף, מעל בירוקרטיה מלאה במסמכים ובכלל מעל הכול! לכן חיסכון בפתרונות בטיחותיים עלול לעלות בחיי אדם – דבר שאף אחד לא רוצה שחלילה יקרה. ישנם  פתרונות מיגון אש, הכוללים טיח נגד אש, מיגון פלדה אשר חיוניים לכיבוי אש. ל מי שמנהל עסק כזה או אחר, חייב לעבוד על פי כל הקריטריונים ולעמוד בהם על מנת לקבל רישיון עסק ולשמור על חיי אדם.

טיח נגד אש

מידי פעם אנחנו שומעים בחדשות על בניין שעלה באש או חנות שעלה באש וכילתה כחמישים אחוז מהבניין או מהחנות. בלא מעט מקרים, ניתן לצמצם נזקים ואף למנוע אבדות בנפש ע"י שימוש באמצעים לכיבוי אש ועיכוב בעירה, בין היתר ע"י טיח נגד אש או מיגון פלדה.

בהרבה מאוד מבנים, בתוך הקירות, קיימים כל מיני צינורות ברזל אשר יכולים בזמן שריפה גם להיפגע והפגיעה בהם הרת אסון. בשל החום האדיר  של האש אשר פוגעת במוטות פלדה, המוטות מתחממים, מתעקמים ונהרסים וכך מבנים קורסים, בגלל התחממות הפלדה שקיימת בתוך המבנים בזמן שריפה.

פתרונות מיגון אש ובטיחות לפני הכול

כדי שחלילה אף אחד לא יהיה בסיטואציה קשה של שריפה אשר מכלה מבנה שלם עד לכדי קריסתו חובה על מנהל והמפקח להיעזר בכל אמצעי המיגון אשר עומדים לרשותו כך שאם יודעים על מיקום של מוטות פלדה חשופים בחלק מהמבנה חייבים לבצע פעולה של מיגון. פעולות מיגון פלדה באות לידי ביטוי על ידי שימוש בחומרים כמו טיח נגד אש או צבע מיגון אש לפלדה, היוצר מעטפת חיצונית שתמנע ככל הניתן מחום האש, בעת שריפה, לחמם את הפלדה.

לסיכום

בכל הנוגע לעולם המיגון מפני אש אין חסרונות בכלל אלא ההיפך, ככל שנמגן כמה שיותר ועל פי ההמלצות של כבאות אש והצלה, כך נוכל למזער נזקים שלא יעלו חלילה בחיי אדם והריסת מבנים עד כדי קריסה מוחלטת שיכולה להוביל למפגע גדול הרבה יותר. לכן בכל חברה מוסדית, ציבורית או פרטית, יש מנהל בטיחות בעבודה אשר ממונה ומוסמך לטפל בכל נושא בטיחות באש, ממטפי כיבוי, יציאות חירום על קריטריונים, מיגון פלדה, טיח נגד אש, צבע מיגון אש לפלדה, מעכבי בעירה במקומות שצריך, בידוד ומיגון של מוטות פלדה חשופים ועוד. לצערנו, היינו עדים מספר פעמים במהלך השנים, לאסונות כבדים במיוחד שעלו בחיי אדם.

פתרונות מיגון אש, טיח נגד אש ומיגון פלדה - יתרונות בטיחותיים