מיגון אש פסיבי: הבטחת בטיחות בבניינים

בתחום בטיחות האש, להגנה מפני אש פסיבית (PFP) תפקיד מכריע במניעת התפשטות האש והעשן בתוך מבנים. בניגוד לאמצעי מיגון אש אקטיביים, כגון אזעקות אש ומערכות ספרינקלרים, הדורשים הפעלה, מאפייני מיגון אש פסיביים מובנים במבנה המבנה ונמצאים תמיד, ומספקים רמת הגנה מתמשכת.

מהי הגנת אש פסיבית?

מיגון אש פסיבי מקיף מגוון תכונות ומערכות שנועדו למדור בניין ולהגביל את התפשטות האש והעשן. תכונות אלה כוללות קירות, רצפות ודלתות עמידים בפני אש, צבע חסין אש, בולמי אש בתעלות; וציפויים עמידים לאש המיושמים על אלמנטים מבניים.

החשיבות של מיגון אש פסיבי

המטרה העיקרית של מיגון אש פסיבי היא לבלום שריפה בשטח מוגבל, למנוע את התפשטותה לחלקים אחרים של הבניין ולאפשר לדיירים להתפנות בבטחה. על ידי מידור הבניין, מיגון אש פסיבי עוזרת גם להגן על נכסים יקרי ערך ולמזער את ההשפעה של שריפה על הפעילות העסקית.

מרכיבי המפתח של הגנת אש פסיבית

  • קירות ורצפות עמידים בפני אש: קירות ורצפות נבנים באמצעות חומרים שנבדקו והוסמכו לעמוד באש לתקופה מוגדרת. חומרים אלו כוללים לוח גבס, בטון וסוגי בידוד שונים.
  • דלתות עמידות בפני אש: דלתות אש תוכננו במיוחד כדי למנוע התפשטות אש ועשן. הם מצוידים באטמים מתנפחים המתרחבים בעת חשיפה לחום, אוטמים ביעילות את שולי הדלת ומונעים מעבר של עשן ולהבות.
  • בולמי אש: בולמי אש מותקנים בתעלות כדי למנוע התפשטות אש ועשן דרך מערכות אוורור. הם נסגרים אוטומטית כאשר הם נחשפים לטמפרטורות גבוהות, אוטמים את התעלה ומגבילים את התפשטות האש.
  • זיגוג עמיד בפני אש: זכוכית חסינת אש משמשת בחלונות ובדלתות כדי לספק ראות תוך שמירה על עמידות בפני אש. הוא מיוצר על ידי חיבור שכבות זכוכית עם חומרים עמידים לאש, כגון ג'ל בולט.
  • כיבוי אש: מניעת אש כרוכה בשימוש בחומרים עמידים לאש כדי לאטום סביב צינורות, כבלים וחדירות אחרות בקירות וברצפות מדורגים אש. זה מונע התפשטות אש ועשן דרך פתחים אלו.

היתרונות של מיגון אש פסיבי

  • בטיחות: היתרון העיקרי של מיגון אש פסיבי הוא הגנה על חיים ורכוש. על ידי בלימת שריפות, PFP נותן לנוסעים יותר זמן להתפנות בבטחה ומפחית את הסיכון לפציעה או מוות.
  • הגנה על רכוש: מיגון אש פסיבי עוזר למזער נזקים לבניינים ולתכולה, ומפחית את עלויות התיקון וההחלפה.
  • חיסכון בביטוח: בניינים עם אמצעי הגנה פסיביים יעילים מפני אש עשויים לזכות בדמי ביטוח נמוכים יותר בשל הסיכון המופחת לנזקי שריפה.